Sukcesem w treningu jest nie tylko nauczenie psa konkretnego zachowania, ale również zwiększenie jego kompetencji społecznych. Nabywanie kompetencji społecznych jest zdecydowanie priorytetem w stosunku do kontrolowania psich “problemowych zachowań”. “Problemowe zachowania” mają najczęściej związek z psim nieszczęściem albo brakiem zrozumienia psich potrzeb. Zwiększenie kontroli nad tymi zachowaniami jest absurdalnym pomysłem, gdyż one są objawem, a nie problemem. Przykładem może być duszenie psa na spacerze dławikiem, obrożą zaciskową, kolczatką, halti – dlatego , że ciągnie (czyli ma szybsze tempo od opiekuna). Dlaczego pies idzie szybciej? Może po prostu chodzi szybciej(ma cztery nogi, a my go za to dusimy), może chce czegoś uniknąć, czegoś się boi, może chce dojść do czegoś, może boli go gardło, krtań i tchawica i chce uciec od duszenia?.. Bezrefleksyjne wykonywanie poleceń trenerów duszących psy jest …szkodliwe dla psów.