Często odbieramy telefony od naszych klientów o takiej mniej więcej treści: „Pies mnie słucha, ale dziecko podgryza!” […]
Często odbieramy telefony od naszych klientów o takiej mniej więcej treści:
- „Pies mnie słucha, ale dziecko podgryza!”
- „Kupiliśmy psa córce, ale on ją dominuje!”
- „Dzieci biegają po ogrodzie, piszczą bawią się i prowokują psa, dopóki ten wreszcie, nie ugryzie ich w zabawie za mocno i następuje tragedia, płacz i rozpacz!”
Relacja dziecka z psem jest bardzo szczególna. Wyjątkowość tej relacji, polega na tym, że psy bardzo różnie postrzegają dzieci. Wiedzą, że dziecko to nie dorosły, bo inaczej i więcej się rusza, ma bardziej piskliwy głosik, inaczej pachnie.
Psy mogą dzieci uwielbiać, kochać, bronić, pilnować, ale mogę się ich też bać, nie przepadać za nimi i unikać. I w zależności od ich stosunku do dzieci, należy odpowiednio pracować nad tą relacją. Dzieci, które zaczynają szkolić swoje psy, zaczynają inaczej się zachowywać, a to wpływa na zachowanie psa.
Co więcej, dzieci, które szkolą psy – budują poczucie własnej wartości, stają się wrażliwszymi obserwatorami. Zaczynają rozumieć przyczynowo skutkowy ciąg zdarzeń, który doprowadzał do sytuacji, w której bywały podgryzane i drapane przez psa.
Cudownie jest patrzeć, jak chaotyczno-zabawowa relacja dziecka z psem, przeradza się w głęboką przyjaźń, opartą na zaufaniu i szacunku. Zapraszamy dzieci na szkolenia!